KURIKULUM IN IZVEDBENI NAČRT RAZŠIRJENEGA PROGRAMA
OPIS RAZŠIRJENEGA PROGRAMA NA OŠ FRAM
RaP_opisi dejavnosti za šol. l. 2024/25 |
RaP_opisi dejavnosti po razredih za šol. l. 2024/25 |
OŠ Fram leži ob vznožju Pohorja, v bližini je gozd in gozdna učna pot, poleg velike in sodobne telovadnice in manjšega šolskega igrišča, je v bližini še vaško igrišče s fitnes napravami in igrišči za odbojko, nogomet in košarko. Šoli to daje dobre pogoje za izvajanje prvega od ključnih področij RaP-a, »gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje«. Zasnovali smo vsebine, ki vključujejo veliko gibanja, sprehodov in ustvarjanja v naravi, pogovorov o zdravi prehrani ter dejavnosti, ki so vezane na varnost ter skrb za okolje in trajnostni razvoj (šola je vključena tudi v program Eko šola). Gibanje, sproščanje in umirjanje ne vključujemo le v dejavnosti RaP-a, temveč tudi v odmore in v čas med poukom.
Kraj ima bogato in dolgo zgodovino in se ponaša z bogato kulturno in tehniško dediščino, šola ima 150-letno tradicijo. Skozi zgodovino je bila vselej središče vaškega življenja, še danes je poleg cerkve najbolj markantna stavba v središču vasi. To so danosti, iz katerih smo izhajali pri snovanju vsebin sklopa »kultura, umetnost in dediščina« drugega področja RaP-a. Pri tem nismo pozabili na nacionalno in svetovno kulturno dediščino, veliko vsebin je namenjenih spodbujanju umetniškega izražanja na različnih področjih umetnosti. Zavedamo se tudi, da je človek družbeno bitje, zato poudarek dajemo pridobivanju socialnih, komunikacijskih in teambuilding veščin. Poleg dejavnosti, ki so namenjene tem vsebinam, otroke na vsakem koraku navajamo na kulturo pogovora, spoštljiv odnos do sovrstnikov in učiteljev, strpnost do drugačnih, solidarnost in empatijo, pri čemer se trudimo, da smo učitelji zgled.
Tretjemu področju RaP-a »učenje učenja« posvečamo največ pozornosti, saj je šola v prvi vrsti prostor učenja in vseživljenjskega učenja, razvijanja učnih procesov, raziskovanja, reševanja problemov, priprav na tekmovanja na različnih področjih, pridobivanja novih znanj, spoznanj in izkušenj. Pri tem izhajamo iz individualnih potreb učencev in prepoznavanju njihovih šibkih in močnih področij, sodelovanje med učitelji posameznih predmetov, razredniki in izvajalci RaP dejavnosti pa je pri tem ključno. Zavedamo se tudi pomena proste igre in nevodenih pogovorov, tako za otroke, ki se tako učijo sami načrtovati svoj prosti čas, kot za učitelje, ki lahko skozi opazovanje otrok pri igri prepoznajo interese in sposobnosti učencev.
Cilje RaP-a smo upoštevali pri načrtovanju vsebin, tako na ravni šole kot na ravni učencev. Pripravili smo pester in raznolik nabor dejavnosti z vseh treh področij razširjenega programa, ki omogočajo skladen in celovit razvoj učencev. Pri tem smo upoštevali smiselnost nadgradnje obveznega dela vzgojno-izobraževalnega programa. Program smo predstavili ostalim učiteljem na šoli, učencem in staršem.
Glede na prijave in dejanski obisk pri posameznih dejavnostih, vsebine prilagajamo in omogočamo učencem, da program soustvarjajo z dajanjem predlogov. Na ta način ohranjamo načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti. Učenci se avtonomno, po lastni izbiri in prostovoljno vključujejo v ponujene dejavnosti, pri čemer jih učitelji usmerjajo in spodbujajo, kadar sodelujejo pri soustvarjanju vsebin pa prevzemajo tudi odgovornost za doseganje lastnih ciljev. Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela udejanjamo s tem, da se dejavnosti RaP-a prepletajo in dopolnjujejo z obveznim programom, da upoštevamo posebnosti šole ter danosti ožjega in širšega okolja. Poudarek je tudi na medvrstniškem in medgeneracijskem sodelovanju učencev. Z upoštevanjem individualnih potreb in sposobnosti učencev ter zagotavljanju možnosti za odpravljanje vrzeli v znanju, za poglabljanje znanja in hitrejše napredovanje, zasledujemo načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev.
Pri zasledovanju načela formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije, učitelji učencem predstavijo kriterije uspešnosti z namenom, da učenci razumejo kdaj in zakaj so uspešni. Za formativno spremljanje je pomembno tudi zbiranje različnih izdelkov oz. dokazov o pridobljenem znanju (likovni in pisni izdelki, nastopi, projektno delo). Nadalje spodbujamo sodelovalno učenje namesto tekmovalnega, kritično mišljenje in argumentiranje, iskanje rešitev.
Šola bo skrbela za stalno strokovno izobraževanje in usposabljanje, s tem pa prispevala k kakovostnemu uresničevanju ciljev RaP-a. Ker je pomembno medsebojno sodelovanje učiteljev in izmenjava izkušenj in znanj, bomo izvajali redna srečanja ožje in širše skupine učiteljev v RaP-u, ustvarili pa smo tudi poseben kanal v eA, kjer učitelji sproti spremljajo svoje strokovno delo.
Pripravili: ožji aktiv za RaP na OŠ Fram
Vodja aktiva: Jasna Belas (jasna.belas@os-fram.si)
URNIK DEJAVNOSTI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA OŠ FRAM
Urniki so bili nazadnje posodobljeni 9. 10. 2024 ob 9.25. Ure, na katere so učenci prijavljeni, so vidne v urniku učencev v eAsistentu.